Filmens värld

Vad är det med den amerikanska filmindustrin? Nästan alla filmer är romantiska komedier och slutar väldigt förutsägbart. Men ändå så gillar vi dem, och tittar på dem om och om igen. Jag skulle tycka att det vore roligt om man fick något nytt, ovanligt. Och ibland kan man hitta några guldkorn, men det är inte ofta. Men jag har iaf sett en film som jag gillat den senaste månaden, "Fireflies in the garden" med Julia Roberts och Hayden Panettiere. Den var ovanlig och även om alla inte gillar det så gjorde jag det. Jag som är extremt intresserad av film försöker lägga märke till allt: Filmningen, skådespelarnas arbete, ljud, bild. Och det är sådana filmer som denna som man önskar att man kommer få jobba med en dag. Och med sådana skådespelare, i sverige har vi många bra skådespelare men inte lika bra som i usa. Jag tycker att internationella skådespelare är mer intressantare, men även om man vill få fram guldkornen som finns som inte är lika kända så slår det ända allt att få jobba med en internationell. Vilka skulle ni vilja jobba med? Visst skulle det vara kul med Julia Roberts, Sandra Bullock eller Hayden Panettiere? Eller vad sägs som Sofia Vassilieva? Det finns så många bra.

Jag måste bara åter tipsa om Sogopro

Jag har följt dem sedan startn för cirka ett år sedan. Följt deras blogg, vlogg och hemsidor. Det är Hilarie Burton, Kelly Tenney och Nick Gray. Ett underbart gäng! Följ med i deras blogg, de är helt fantastiskt roliga. De har gjort några episoder av deras egna serie, dessutom kommer snart en film som heter Pedestrian, med Austin Nichols.


Vilken är er favorit film? Svårt att välja bara en? Välj 3 då:)

Mina är iaf:
1. Walk the Line (Reese Witherspoon och Joaquin Phoenix)
2. Fried Green Tomatoes (Kathy Bates)
3. Fireflies in the garden (Julia Roberts och Hayden Panettiere)


// Lina

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0